
بستهبندی تنها یک محافظ برای محصولات نیست؛ ابزاری قدرتمند برای بازاریابی ، برندینگ و جذب مشتری میشود . در بسیاری از صنایع، از جمله صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، دارویی و الکترونیکی ، طراحی جعبه بسته بندی میتواند باعث افزایش فروش یا کاهش فروش شود. می شود . در بسیاری از صنایع، از جمله صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، دارویی و الکترونیکی ، طراحی جعبه بستهبندی میتواند باعث افزایش فروش یا افت فروش شود.راهنمای طراحی جعبه بسته بندی در نرم افزارهای گرافیکی مهم است.
در این مقاله به بررسی بستهبندی در صنعت غذا و روشهای طراحی طراحی نقش بستهشده در موفقیت تجاری ، تأثیر طراحی بر مصرفکننده ، بستهبندی در صنعت غذا و روشهای طراحی میپردازد . فرا
جعبه بسته بندی چگونه طراحی میشود که باعث افزایش یا کاهش فروش شود ؟
بستهبندی اولین چیزی است که قبل از خرید محصول میشود . یک طراحی جذاب و کاربردی میتواند باعث افزایش فروش شود کهدر حالی که بستهبندی نامناسب ممکن است باعث کاهش فروش و از دست دادن سهم بازار شود شود. شود.
۱. تاثیر بسری در جذب مشتری
✅ افزایش فروش: بستهبندیهایی با طراحی چشمنواز و رنگهای مناسب، مشتریان را با خرید محصول ترغیب میکنند . ❌ بستهبندیهایی با طراحی چشمنواز و ترکیب رنگهای مناسب، مشتری را به خرید محصول ترغیب میکنند. ❌ افت فروش: طراحی طراحی نامناسب، رنگبندی ناهماهنگ و فونتهای ناخوانا ممکن است باعث کاهش هزینه شود .
۲. ارتباط با مخاطب و پیام برند
✅ افزایش فروش: یک بستهبندی که پیامی واضح درباره برند و محصول منتقل میکند ، مشتریان را جذب خواهد کرد. ❌ افت فروش: اگر اطلاعات روی بسته بستهبندی که پیام واضحی درباره برند و محصول منتقل میشود ، مشتریان را جذب خواهد کرد . ❌ افت فروش: اگر اطلاعات روی بسته نامفهوم یا کم باشد قابل اعتماد ، امکان پذیر است اعتماد خود را از دست دادن .
۳. تاثیر ارگونومی و کاربردی بودن
✅ افزایش فروش: بسته بستهبندیهای راحت برای حمل، باز شدن آسانتر و مقاومتر در برابر آسیب ، تجربه خرید مشتری را بهبود میبخشند. ❌ افت فروش: ج جعبههای نامناسب از نظر کاربرد، باعث نارضایتی مشتری و کاهش فروش میشوند.
مهم طراحی بسته بندی در صنعت غذایی
صنعت مواد غذایی یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی است که در آن نقش حیاتی بستهشده است برای حفظ کیفیت محصولات و جذب مشتری در حفظ کیفیت محصولات و جذب مشتری دارد.
۱. حفظ کیفیت و ایمنی محصولات غذایی
✅بسته جعبه های بسته بندی استاندارد از ورود هوادور بر محصول میشوند مانع از ورود هوا، و مصرف به محصول میشود . ✅بسته بندی های وکیوم و مقاوم محصولات غذایی پیشگیری میکنند . از فاصد شدن محصولات غذایی پیشگیری میکنند.
۲. ایجاد حس اعتماد در مشتری
مواد تشکیل دهنده ، تاریخ و انقضا به تولید کمک می کند✅ اطلاعات دقیق درباره مواد تشکیل دهنده ، تاریخ و انقضا به تولید خدمات کمک میکند تا مطمئن شوید که داشته باشید . ✅ استفاده از رنگهای مناسب و تصاویر باکیفیت باعث جلب اعتماد مصرفکنندگان میشود. باعث جلب مصرف مصرف کنندگان می شود.
۳. مارکت و تبلیغات از طریق بسته بندی
، تنها بر اساس طراحی بستهبندی تصمیمخرید میشود✅ در بسیاری از موارد، تنها بر اساس طراحی بستهبندی تصمیم به خرید میشود . ✅ استفاده از بستهبندی با طراحی خاص و نوآورانه میتواند یک محصول داشته باشد میتوان یک محصول را از رقبا متمایز کند.
طراحی بستهبندی بر جدول مقایسه طراحی بستهبندی بر فروش
در جدول زیر ، طراحی مناسب و نامناسببندی بر فروش محصولات مقایسه شده است :
عامل را | ✅ طراحی طراحی ( افزایش فروش) | ❌ طراحی نامناسب (افت فروش) |
---|---|---|
رنگی | انتخاب رنگهای هماهنگ با برند | رنگهای نامرتبط و ترکیبات ناخوشایند |
فونت و خوانایی | استفاده از فونت خوانا و واضح | فونتهای ناخوانا و سایزهای ناهماهنگ |
مواد بستهبندی | مقوای مقاوم، لمینیت و بسته بندی شفاف | مواد بیکیفیت و بسته بندی کننده |
ارگونومی و سهولت استفاده | باز شدن آسان، حمل راحت | طراحی پیچیده و سخت برای مصرف کننده |
اطلاعات محصول | درج اطلاعات کامل و دقیق | عدم ارائه مشخصات مهم محصول |
بستهبندی افزایش فروش روشهای طراحی بستهبندی برای افزایش فروش
۱. استفاده از رنگهای عامل: رنگهای رنگهای روشن و جذاب باعث جلب توجه مشتری میشوند. ۲. فونت خوانا و اطلاعات دقیق: باید واضح و دقیق روی بستهبندی درج مشخصات محصول باید به طور واضح و دقیق روی بسته بندی درج شود. ۳. انتخاب جنس مناسب برای بسته بندی:. بستههای مقاوم باعث افزایش اعتماد میشوند .
- طرحهای نوآورانه: جعبههای با طراحی خلاقانه و کاربردی می توانم میتوانند برند را متمایز کنند.
- هدف هماهنگی بستهبندی با بازار : بستهبا گروه سنی و سبک زندگی مخاطبان طراحی . بستهبندی باید با گروه سنی و سبک زندگی مخاطبان طراحی شود .
جدول نمونه های بسته بندی های موفق در صنایع غذایی
در صنعت مواد غذایی آورده شده در جدول زیر، تعدادی از نمونه های موفق در صنعت مواد غذایی آورده شده است :
برند | طراحی ویژگی های طراحی شده | نتیجه در فروش |
---|---|---|
کاله | طراحی مینیمال، رنگبندی جذاب و بسته بندی مقاوم | افزایش فروش و جذب مشتریان جدید |
مهرام | بندی محصولاستفاده از رنگهای مختلف با دستهبندی محصول | تقویت شناخت برند و افزایش رضایت مصرف کننده |
پگاه | برای حمل آسانطراحیهای کاربردی برای حمل آسان | افزایش سهام بازار در حوزه محصولات لبنی |
✅ انتخاب طراحی صحیح میتواند یک محصول را از سایر رقبای متمایز کند. ✅ رنگ، مواد بستهبندی، فونت و اطلاعات محصول میشوند باید با دقت انتخاب شوند. ✅ برندهایی که روی طراحی بستهبندی شدهاند ، موفقیت بیشتری در فروش داشتهاند.